De ”gamle” Skovtrolde er nu startet i skole - selvom det er sørgmodigt at skulle give slip på vores børn, som vi jo bliver tæt knyttet til, og skulle tage afsked med deres familier, er det samtidig med ro i sindet, at vi år efter år sender alle de skønne, unikke og skoleparate børn afsted på nye eventyr.
Personalet og bestyrelsen vil gerne takke for den store arbejdsindsats til Havmågens årlige arbejdsdag. Jeres hjælp er guld værd, og vi sætter stor pris på alt, hvad der blev lavet på selve dagen😊
Da vi er en privat institution, og dermed forældrenes institution, er det vigtigt, at man deltager i de arrangementer, der afholdes i Havmågen. Udover at det styrker børne- og forældregruppen socialt, er det også nødvendigt for at vedligeholde og sikre Havmågens fremtidige udvikling.
Vi har i år valgt, at der bliver holdt et forældremøde i hver gruppe. I vil i nærmeste fremtid blive inviteret til forældremøde, hvor I blandt andet kan høre om jeres børns hverdag i Havmågen, og hvad der arbejdes med i de forskellige grupper. Personalet i hver gruppe vil stå for indholdet til mødet, og der er derfor også en mulighed for at der kommer et oplæg fra eksterne samarbejdspartnere som eksempelvis fortæller om søvn, opdragelse, opstart mm.
På opfordring fra flere af jer forældre, har vi besluttet at åbne op for forældreadgang på diverse stuer om eftermiddagen. – Dette giver, jer som forældre, igen mulighed for selv at hente jeres barn inde på stuen, samt se hvad jeres børn har lavet i løbet af dagen. Vi vil gerne, at I fortsat afleverer ved indgangen til stuen, da mange børn trives godt med en kort afsked, og fordi vi af erfaring ved, at det fungerer bedst for børn og ansatte.
Brug gerne vores skønne legeplads efter lukketid, det er så skønt at se, at det bliver brugt af forældre og børn i weekenderne. Hvis man har lyst, er der rig mulighed for at benytte vores fælles Facebookgruppe FORÆLDRE OG ANSATTE I HAVMÅGEN, hvis man gerne vil mødes med andre. ”Vi tager på legepladsen lørdag kl. 10-12, er der nogen, der vil med op og lege?”😊
Opfordring:
Vi oplever, at der er flere, der glemmer at få krydset deres barn ind og ud på IPad ‘en. Det er vigtigt af hensyn til brand eller lignende, at I husker at få dette gjort, så vi får alle sikkert ud af huset, hvis uheldet skulle være ude!
Personalet oplever desværre stadig at flere børn har bamser, dukker, bøger og accessoires liggende i skabene. Børnene har svært ved at koncentrere sig om diverse aktiviteter i løbet af dagen, de bruger meget af tiden på at holde øje med, at dukken eller bamsen har det fint i skabet. Dette gælder også vuggestuebørnene, her kan det være svært for barnet at forstå, at det skal deles eller bliver lagt ud i skabet. Med hensyn til accessoires såsom hårbøjler, armbånd og andet pynt, så er det på eget ansvar, personalet kan ikke bruge tid på at lede efter det.
Husk at smøre jeres barn med solcreme hjemmefra hver dag. Vi gør det igen over middag.
Personalet:
Vi har sagt farvel til Kathrine, som har søgt nye udfordringer som dagplejer i Nors. Vi ønsker Kathrine alt held og lykke. Vi har grundet nedgang i børnetallet lavet omstrukturering i huset, så fremover vil personalet være fordelt således:- 1 fredag Skovtrold
Skovtroldene Inger & Linda
Humlebierne Sofie U & Helle
Vuggestuen Julia, Kirsten, Dina & Sofie
Helene vil ikke være på en fast stue længere, hun vil være at finde i børnehaven tirsdag eftermiddag og i vuggestuen hver fredag formiddag.
Charlotte vil være hos.
Humlebierne – mandag
Kontordag – tirsdag
Vuggestuen – onsdag
Skovtrold – torsdag
Kontordag 3 fredage om måneden – 1 fredag Skovtrold
Vores vikarer er fortsat Kitter, Alice, Heidi & Astrid (nyansat vikar).
Bestyrelsen 2024/2025:
Charlotte Irene Kristensen Formand
Camilla Bülow Petersen Forældrerepræsentant
Pernille Houmark Jørgensen Forældrerepræsentant
Louise Bay Nordtorp Forældresuppleant
Linda Pedersen Medarbejderrepræsentant
Helle Baatz Nielsen Medarbejderrepræsentant
Inger Kragh Medarbejdersuppleant
Charlotte Vestergaard Leder
Kommende arrangementer:
Husk at sætte kryds i kalenderen på følgende datoer.
Vi holder fællesspisning 4. juni kl. 17-19. Der vil komme invitation med tilmelding.
- Bedsteforældredag d. 23. august kl. 9.30-12
Bedsteforældredag ligger fast fredag i uge 34.
- Sensommerfest/cykelsponsorløb d. 31. august kl. 9-12
Fremover vil Sensommerfesten ligger fast lørdag i uge 35.