De ”gamle” Skovtrolde er nu startet i skole. Det er sørgmodigt at skulle give slip på vores børn, som vi bliver tæt knyttet til, og sige farvel til deres familier. Men samtidig er det med ro i sindet, at vi år efter år sender de skønne, unikke og skoleparate børn videre på deres nye eventyr. Vi ønsker dem alt det bedste fremover.
Personalet og bestyrelsen vil gerne takke alle for den store arbejdsindsats, der blev ydet på Havmågens årlige arbejdsdag. Jeres hjælp er guld værd, og vi sætter stor pris på alt det, der blev lavet på selve dagen. Det er fantastisk at se den opbakning, der er til fællesskabet. 😊
Som en privat institution og en institution, der tilhører forældrene, er det vigtigt, at I deltager i de arrangementer, vi afholder. Udover at det styrker børne- og forældregruppen socialt, er det også nødvendigt for at sikre Havmågens fremtidige udvikling. Jeres engagement er med til at gøre en forskel.
Husk, at I gerne må benytte vores skønne legeplads efter lukketid. Det er dejligt at se, at den bliver brugt af både gamle og nuværende forældre og børn i weekenderne. Hvis I har lyst til at mødes med andre, kan I benytte vores fælles Facebookgruppe FORÆLDRE OG ANSATTE I HAVMÅGEN. For eksempel kan man skrive: “Vi tager på legepladsen lørdag kl. 10-12, er der nogen, der vil med op og lege?” 😊
Derudover har vi et ønske om at forbedre vuggestuens legeplads. Da vi har børn, der starter, mens de endnu ikke kan gå, kunne det være en stor fordel at få et nyt underlag i form af mosgummi på vuggestuens legeplads. Dette vil give de mindste børn mulighed for at komme mere ned og lege og være en del af fællesskabet. Den forhenværende bestyrelse har søgt diverse fonde - men uden held. Det er dog et positivt tegn, at det er på baggrund af vores sunde budget, at der er kommet afslag. Vi har fået et tilbud fra Rejstrup Savværk – Lille Bjørn på 90.400 kr. ekskl. moms. Dette tilbud har vi takket ja til, og vi glæder os til at se det færdige resultat samt benytte det fremover.
Vi holder gerne børnenes fødselsdage i børnehaven og fejrer dem med sang og gave i gruppen. Det er helt op til jer, om I sammen med jeres barn ønsker at dele noget lækkert ud i anledning af fødselsdagen – det kan være frugt, kage eller en slikpose. I er som forældre også meget velkomne til at deltage i børnenes fødselsdag, så vi sammen kan fejre dem. Vi vil gerne have besked, når der er fødselsdag, så vi kan planlægge formiddagen og sikre, at der ikke er andre aktiviteter planlagt den dag.
Vi starter igen op med fast udedag. Hver mandag vil vi være ude om formiddagen, hvor der vil være forskellige aktiviteter med børnene på kryds og tværs af grupperne. Husk tøj til alt slags vejr. Grundet udedag mandag, vil vi gerne, at der ikke holdes fødselsdage denne dag😊
I samarbejde med de øvrige private institutioner i Thisted Kommune har vi fået oprettet et kursusforløb med titlen: ”Relations arbejde og pædagoger som rollemodel i leg og læringsmiljø”. Dette kursusforløb er et skridt i at styrke den faglige udvikling blandt vores pædagogiske personale, og vi ser frem til de positive effekter, det vil have på vores arbejde med børnene. Kurset strækker sig over 5 dage fordelt på 4 måneder. Vi har valgt at sende 4 personaler ad gangen for at sikre, at vi fortsat kan opretholde et godt og kvalificeret arbejdsmiljø. Det første kursus vil finde sted i august 2025. Vi vil gøre opmærksom på, at der i de pågældende kursusdage vil være vikarer til stede i institutionen, da det faste personale deltager i kurset. Vi håber på jeres forståelse, da vi fortsat ønsker at tilbyde børnene en tryg og lærerig hverdag, selv når der er ændringer i bemandingen.
Husk at smøre jeres barn med solcreme hjemmefra hver dag. Vi sørger for at smøre dem igen over middag.
Kommende arrangementer:
- Bedsteforældredag d. 16. maj.
- Sommerfest med fællesspisning d. 4. juni.
- Sensommerfest d. 30. august.
Lukkedage:
Husk vi holder lukket følgende dage:
- Dagen efter Kr. Himmelfartsdag (d. 30. maj).
- Grundlovsdag (d. 5. juni).
- Uge 29 + 30.
- Dagene mellem jul og nytår (inkl. d. 24. dec. + d. 31. dec.).
Bestyrelsen 2025/2026:
Freja Grønkjær Formand
Camilla Búlow Petersen Forældrerepræsentant
Casper Damgaard Christensen Forældrerepræsentant
Sara Price Stoltz Forældresuppleant
Helle Baatz Medarbejderrepræsentant
Linda Pedersen Medarbejderrepræsentant
Inger Kragh Medarbejdersuppleant
Charlotte Vestergaard Leder