1. maj 2019
Nyhedsbrev fra bestyrelsen maj 2019
Kære forældre
Først vil vi gerne beklage stilheden fra vores side det sidste lange stykke tid. Stilheden skyldes, at vi har arbejdet i en lang proces med flere forskellige ting og nye ideer.
Bestyrelsen har bl.a. de seneste måneder, i samarbejde med havmågens personale, arbejdet med at stikke nogle nye retningslinjer sammen for Havmågen.
Vi har som rød tråd i de nye retningslinjer haft “struktur, trivsel og læring” i fokus og dette synes vi selv, at vi er kommet godt i mål med.
En af de ting vi har indkøbt er allerede godt implementeret i Havmågen; nemlig de fine muleposer til børnenes skiftetøj. Indtil videre køre det super godt og er blevet taget godt imod fra jer forældre.
De nye retningslinjer er gældende her pr. 1.maj og implementeringen er således allerede så små i gang. Flere af retningslinjerne er processer, som vi er klar over ikke kan ske dag-dag, men vi har en forventning om at alle tiltag er indført ved udgangen af maj 2019.
De nye retningslinjer pr.1.maj er delt ind i forskellige kategorier:
Aktiviteter:
(Bestyrelsen forventer, at I som forældre bakker op om disse planer, men også at I er forstående overfor hvis en given aktivitet ikke bliver afholdt som forventet, grundet vejret eller andre omstændigheder. Dette er et arbejdsredskab til pædagogerne og det skal vi som forældre have forståelse for, især hvis aktiviteterne afviger fra den ellers planlagte måned.)
(Der bliver noget logistik ift. de forskellige samtaler, og personalet vil forsøge at koordinere de forskellige samtaler, så man som forældre ikke skal afsted flere gang inden for kort tid. Fx hvis ens barn lige er startet i vuggestue og man har været til 3. måneders samtale i okt. Og de årlige samtaler bliver holdt i jan. Så laves der aftaler med forældrene omkring dette, så de ikke behøves at komme afsted to gange inden for kort tid.)
Hjemmeside:
Vi har i bestyrelsen valgt at investerer i, at hjemmesiden opdateres til en nyere og bedre version i løbet af maj/juni måned. Den nye version gør, at tilmelding til vuggestuen og børnehaven (ventelisten) fremover vil være at finde der. Der vil også være mulighed for, at tjekke kalender og årsplan ud på hjemmesiden. Således kan I, ligegyldigt hvor I er henne, tjekke om jeres barn skal på tur næste dag og fx medbringe madpakke. Det tror og håber vi, at der bliver rigtig godt og overskueligt!
Personalemøder:
Ved nyt fast personale:
Garderobe:
Sygdom og medicin håndtering:
Angående sygdom og medicin håndtering kommer der et særskilt brev ud fra bestyrelsen, hvor ovenstående uddybes. Dette kommer snarest. Inden da, hvis der er spørgsmål rettes de til bestyrelsen eller personalet.
Indkøb:
Vi har i bestyrelsen valgt, at vi i år vil investere i to nye el-ladcykler til Havmågen. Det bliver ladcykler hvor der er plads til 6 børn i hver. Vi glæder os enormt meget til at modtage disse, bl.a. så børnene kan komme ud på flere spontane ture, at de største vuggestuebørn også engang imellem kan være med på ture udenfor huset. Vi er helt sikre på, at det er en god investering og vi er stolte af at det er lykkes!
Alle i personalet får naturligvis kursus i hvordan sådanne cykler fungere og “kørekort” til dem.
Der er også bestilt hjelme og veste til alle cyklerne. Tag godt imod dem når de ankommer. :)
(Der er indhentet tilbud på cyklerne, hjelme og veste mm. og det er bare et spørgsmål om leveringstid før de kommer. Vi satser på at sommeren i Havmågen bliver med en masse cykelturer. Der er dog op til 6-8 ugers leveringstid på speciallavede ladcykler, så vi venter spændte og tålmodige på at de kommer).
Vi står også med vores snarlige arbejdsdag, som finder sted d. 16. maj. Vi har en forventer og et håb om, at I forældre støtter op om dagen så vi sammen kan få ryddet lidt op og luget ud.
Bestyrelsen og personalet i Havmågen vil sørge for at der er mad og drikke som altid.
Til arbejdsdag er der også valgt til bestyrelsen, så hvis du har tid, overskud og lyst til at være en del af bestyrelsen det næste år, så er det bare med at stille op. Den nuværende bestyrelse: Louise (Bjørks mor), Christina (Emilies mor) og Pernille (Julius mor) er klar til at svare på spørgsmål ift. bestyrelsesarbejdet, hvis du har sådan nogle.
Det var det for bestyrelsen for denne gang. Vi håber i vil tage godt imod de nye retningslinjer. Spørgsmål til ovenstående er meget velkomne hos bestyrelsen :)
Vi ses d. 16. maj.
Med venlig Hilsen Christina, Pernille og Louise