Vi vil gerne starte med at takke for de gode forældresamtaler, vi har haft i alle grupper. Det har været dejligt at kunne fortælle jer om jeres børns udvikling og trivsel. Vi sætter stor pris på de positive tilbagemeldinger om, at Havmågen er et sted I er glade for at få passet jeres børn. Personalet gør et kæmpe arbejde for at sikre, at jeres børn trives og udvikler sig i trygge rammer.
Sanne Rom Búlow Nielsen (mor til Ea, Jens & Ane) er pr. 6. januar ansat som pædagog i Havmågen. Vi byder Sanne velkommen, og vi glæder os til det fremtidige samarbejde. Sanne vil hovedsageligt være at finde i vuggestuen. Julia går på barsel i februar og er først tilbage igen i 2026. Vi vil skulle ansætte en pædagog til Humlebierne i et vikariat for Sofie U, som går på barsel marts.
Som alle nok har bemærket, er der pr. 1. januar 2025 sket en takstændring i forældrebetalingen. Vi har fortsat valgt at følge de kommunale takster fra Thisted Kommune, dette gør vi af flere grunde, blandt andet skal vi som privat daginstitution i 2025 følge minimumsnormeringerne, hvilket vi var fritaget for i 2024. Vi håber, at det bliver en god justering for alle.
Vi vil gerne informere jer om, at vi i samarbejde med bestyrelsen har besluttet at rykke Bedsteforældredagen. Ændringen sker som følge af ønsker fra forældre og bedsteforældre som mente, at Bedsteforældredagen og Sensommerfesten lå for tæt på hinanden. Vi håber, at denne justering vil give alle mulighed for at deltage i begge arrangementer uden at skulle vælge mellem dem. Bedsteforældredagen vil derfor fremover blive afholdt fredag i uge 20.
Opfordringer:
Husk dagligt at tjekke opslagstavlen ved indgangen. Her kommer der mange nyttige informationer om kommende aktiviteter, ture ud af huset, info om sygdom samt glimt fra jeres børns hverdag.
Vær også sød at læse de månedsbreve og nyhedsbreve vi lægger ud på INFOBA, her kommer der også informationer vedrørende jeres børn og hverdagen på stuerne.
Vigtige datoer 2025:
Skovtroldenes afslutning fredag d. 28. marts kl. 15.00-17.00 (Hal B)
Arbejdsdag/valg til bestyrelsen Datoen er endnu ikke fastlagt men kommer ud snarest.
Bedsteforældredag D. 16. maj kl. 9.00 -12.00
Sommerfest/fællesspisning D. 4. juni kl. 17.00-19.00
Sensommerfest D. 30. august kl. 9.00 -12.00
Det kræver meget forberedelse af bestyrelsen og personalet, at få fælles arrangementer som disse stablet på benene, så opbakning fra jer forældre betyder utrolig meget. Fælles arrangementer, hvor vi mødes og samles, er med til at styrke fællesskabet på kryds og tværs.
Der vil komme opslag på tavlen ved indgangen med mere information om hvert arrangement.
Nyt fra bestyrelsen:
Først og fremmest ønskes I et godt nytår fra alle i bestyrelsen. Vi ser frem til 2025, som forhåbentligt bliver endnu et fantastisk år. Året 2024 har været et begivenhedsrigt år for vores institution. Bestyrelsen har arbejdet for at sikre, at vores børn fortsat har de bedste rammer for leg og læring.
Vi kan fortælle, at der ikke er store projekter i udsigt her i 2025. Vi skal have repareret nogle af vores legeredskaber på legepladsen, når vejret tillader det. I den forbindelse har vi valgt at skrotte toget, vi vil gerne sige en kæmpe tak til Martin og Unnar for at rive det ned og få kørt det væk. Desuden vil det store legetårn og klatrenettet blive flyttet. Legetårnet vil få en ny placering i området nede ved barnevognshuset og klatrenettet vil blive rykket op til sørøverskibet tæt på Gården.
Sensommerfesten var en succes, selvom der desværre var en del afbud. Vi vil som bestyrelse gerne benytte lejligheden til at takke for den fantastiske indsats fra både forældre og personale. Det var en dag fyldt med sjov, spil og fællesskab, og vi ser allerede nu frem til næste Sensommerfest.
På det økonomiske område har vi haft fokus på at sikre en sund økonomi. Vi kommer ud af 2024 med et lille underskud, men det skyldes, at børnetallet har været faldende i forhold til tidligere år. Det kan vi jo ikke ændre på, andet end at opfordre jer alle til at få nogle flere børn 😉. Måske vi skulle overveje en "lav-en-baby"-kampagne? 😂 Bare rolig, vi har gennemgået budgettet nøje og foretaget nødvendige justeringer. Det vigtigste formål er at sikre, at vi kan fortsætte med at tilbyde høj kvalitet i vores vuggestue og børnehave.
Vi har også udarbejdet en bestyrelsesmappe, der beskriver bestyrelsesarbejdet og fungerer som en guide for nuværende og kommende bestyrelsesmedlemmer. Desuden har vi justeret lidt i vedtægterne for at sikre, at de er tidssvarende og afspejler vores nuværende praksis. Til den kommende arbejdsdag vil der være valg til bestyrelsen, og vi ved allerede nu, at der bliver ledige pladser. Vi opfordrer derfor alle interesserede forældre til at overveje at stille op og være med til at forme fremtiden for vores institution.
Med hensyn til personalet har vi haft nogle udskiftninger, men vi er glade for at kunne sige, at vi har et stærkt og dedikeret team, der hver dag arbejder for børnenes trivsel og udvikling. Til sidst, vil vi gerne takke alle forældre og ansatte for deres støtte og engagement i årets løb - jeres bidrag er uvurderligt og gør en stor forskel for Havmågen. Vi ser frem til et nyt år med nye udfordringer og glæder os til at fortsætte det gode samarbejde.